Fără discursuri lungi și plictisitoare și cât mai departe de sălile de clasă în care vor studia până vara viitoare. Așa au început noul an educațional elevii de la Montessori Haus Timișoara, o școală privată cu predare în limba germană tot mai căutată.
Școlarii și-au dat întâlnire la sediul unității de învățământ, iar de acolo au fost transportați cu autocarul la Domeniul Herneacova, aflat în apropiere de Timișoara. Aici s-au jucat ore în șir în mijlocul naturii, supravegheați de dascăli, au servit masa, iar apoi a urmat festivitatea de deschidere a noului an școlar, organizată într-un loc neconvențional: terasa restaurantului din centrul de agrement.
Cu câteva minute înainte de începerea evenimentului și-au făcut prezența și părinții copiilor. La fel cum era de așteptat, nu au lipsit emoțiile, atât din partea elevilor, cât și a cadrelor didactice și a părinților.
„Ne dorim tare mult, toate cadrele didactice, să oferim un învățământ de calitate, un învățământ care privește copilul în toată splendoarea lui, care are în vedere dezvoltarea intelectuală, emoțională, socială și spirituală a copilului. Ne dorim să ținem cont de nevoile fiecărui copil și să putem să ne adaptăm la fiecare copil în parte”, le-a spus celor prezenți la festivitatea de deschidere a noului an școlar Laura Caraiman, fondatorul școlii Montessori Haus Timișoara.
Apoi, elevii mai mari i-au prezentat în fața părinților pe cei mai mici, iar școlarii care au trecut de la un nivel la altul au primit cadou câte un tricou.
„Maria Montessori, fondatorul acestei pedagogii, spunea că orizontul unui copil care stă între patru pereți nu este la fel de deschis și atunci, ca să putem cunoaște, să ne reconectăm cu natura, trebuie să ieșim dintre cei patru pereți. Toate materialele din lemn pe care le folosim în pedagogia Montessori pentru a face diferența dintre abstract și practic, pentru a vizualiza mai bine exercițiile de matematică sunt din lemn. Copiii în săli se conectează cu natura. Noi mergem în natură pentru că în natură este un alt spirit de conectivitate și un mod liber de absorbție a informației. Este un mediu relaxant”, a explicat Daniel Scornea, director de marketing în cadrul Montessori Haus Timișoara.
În cadrul acestei școli private din Timișoara învață aproape 200 de copii, de la grădiniță până la liceu.
Sistemul educațional alternativ Montessori s-a dovedit și în România a fi unul de succes. Aici se pune accent nu doar pe dezvoltarea cognitivă a preșcolarilor și a elevilor, ci și pe cea socială și emoțională. Copilul și implicit nevoile lui individuale, stau mereu în centrul atenției adultului pedagog Montessori. Deși abordarea elevilor este diferită, rezultatele obținute la examene sunt printre cele mai bune din județul Timiș.