486
CFR are în plan modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării cu bani europeni, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Astfel, astăzi, a fost scoasă la licitație modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj – Timișoara. Proiectul are o valoare de peste trei miliarde de lei.
„Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție lotul 1 (Caransebeș-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) și lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h”, a precizat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
Conform ministrului Drulă, pe tronsonul 1 vor fi construiți 24 de km de linii noi, se vor reabilita 12 poduri și 49 de podețe, va fi construit un pasaj denivelat, se vor implementa 4 instalații de centralizare electronică, se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeș, Zăgujeni și Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui, iar încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeș, pentru mentenanța și revizia trenurilor.
De asemenea, pe tronsonul 2 vor exista 20 de km de linii noi, 14 poduri și 40 de podețe vor fi reabilitate și se va construi un pasaj denivelat, vor fi implementate 5 instalații de centralizare electronică și se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.
3 comentarii
Mda e un inceput. Foarte bine sa speram ca nu va veti opri aici.
Am fost operator RC se poate realiza această viteza
Este OK