Trenurile vor circula cu până la 160 km/h de la Timișoara la Caransebeș. CFR are planuri mari

Scris de Adriana Mit

CFR are în plan modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării cu bani europeni, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Astfel, astăzi, a fost scoasă la licitație modernizarea căii ferate Caransebeș – Lugoj – Timișoara. Proiectul are o valoare de peste trei miliarde de lei.

Încă o veste bună pentru domeniul feroviar: azi au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție lotul 1 (Caransebeș-Lugoj, cu o lungime de 39,5 km) și lotul 2 (Lugoj – Timișoara Est, lung de 53,9 km). La finalizarea lucrărilor, timpul de parcurs dintre Caransebeș și Timișoara va fi de sub o oră pentru trenurile de călători, viteza maximă fiind de până la 160 de km/h”, a precizat Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor.
Conform ministrului Drulă, pe tronsonul 1 vor fi construiți 24 de km de linii noi, se vor reabilita 12 poduri și 49 de podețe, va fi construit un pasaj denivelat, se vor implementa 4 instalații de centralizare electronică, se reabilitează clădirile pentru călători din Caransebeș, Zăgujeni și Găvojdia, iar cea din Căvăran se va reconstrui, iar încă o clădire nouă va fi ridicată în gara din Caransebeș, pentru mentenanța și revizia trenurilor.
De asemenea, pe tronsonul 2 vor exista 20 de km de linii noi, 14 poduri și 40 de podețe vor fi reabilitate și se va construi un pasaj denivelat, vor fi implementate 5 instalații de centralizare electronică și se vor reconstrui sau reabilita clădirile gărilor din stațiile Lugoj, Belinț, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare.

Alte articole din zona de vest

3 comentarii

Adrian Branescu 17 iunie 2021 - 6:12

Mda e un inceput. Foarte bine sa speram ca nu va veti opri aici.

Răspuns
Popescu Ernest 23 iunie 2021 - 19:57

Am fost operator RC se poate realiza această viteza

Răspuns
Popescu Ernest 23 iunie 2021 - 19:58

Este OK

Răspuns

Scrie un comentariu