Administrația Bazinală de Apă Banat a oferit noi informații legate de stadiul lucrărilor de reabilitare a ecluzei de la Sânmihaiu Român, acestea fiind necesare cu scopul reluării navigației pe Bega din Timișoara până în Serbia.
Potrivit reprezentanților instituției, după ce s-au finalizat lucrările de reparații la barajul stăvilar de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, iar scurgerea apelor a fost readusă pe cursul canalului Bega, au fost “puse la uscat” incinta canalului amonte de ecluză, sasul ecluzei și canalul aval de ecluză, prin realizarea batardourilor (n.r. baraj provizoriu) din pământ, în amonte și aval.
„Astfel, acest sector, fiind pregătit pentru lucrările necesare reabilitării, a fost abordat în forță de către constructori, fiind finalizate lucrările de decolmatare a ecluzei și dezafectare a pragului deversor din beton. Totodată, au fost „atacate” și lucrările de reabilitare și de consolidare a celor două maluri. Până la sfârșitul anului 2020, se estimează că lucrările cu caracter structural pe malul stâng al ecluzei se vor finaliza, urmând ca cele de pe malul drept să se realizeze în procent de 50%„, a informat ABA Banat.
Reprezentanții instituției mai arată că proiectul de reparare a ecluzei prevede și reabilitarea echipamentului hidromecanic, la ora actuală fiind asigurat în proporție de 80%.
Lucrările de punere în siguranță a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei și fac parte din proiectul transfrontalier cu finanțare IPA România-Serbia ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega„. În cadrul acestui proiect, partea română beneficiază de o finanțare de aproape șapte milioane de euro, fără TVA.