Județul Timiș face noi pași cu scopul de a se promova mai bine din punct de vedere turistic atât în țară, cât și în străinătate. Astfel, Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș a anunțat că a fost început procesul de realizare a brandului turistic, care ar urma să fie finalizat până cel târziu în data de 27 noiembrie a acestui an.
„Ne dorim foarte mult să identificăm obiectivele importante, posibilele obiective la nivelul județului Timiș, să le inventariem, să centralizăm aceste obiective și să scoatem în valoare potențialul lor, astfel încât acestea să reprezinte stâlpii turismului din Timiș. Brandul suntem noi, județul Timiș, dar avem nevoie de o strategie de brand, de o identitate mult mai clară„, a explicat Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.
La realizarea brandului turistic al județului Timiș va contribui și consultantul pentru turism Simion Giurcă, care a oferit mai multe detalii despre acest proces.
„Discutăm despre un moment important pentru județul Timiș, pentru că este foarte greu astăzi să faci turism de performanță fără să te definești ca brand. Scopul strategiei de brand este să știm cum ieșim pe piață, ca toată oferta noastră turistică să rămână ancorată în creierul potențialului cumpărător. Pentru a fi siguri că avem succes, trebuie să fim atenți la latura emoțională. Am început o analiză a județului Timiș din punct de vedere al potențialului turistic, deși nu este cel mai important potențialul turistic, ci potențialul uman. Lângă Timișoara, se oferă servicii de călătorie. Oamenii pot să vină pentru călărie dacă vom știi să le dăm servicii de calitate. Unele servicii sunt bine puse în valoare, cum este partea de podgorii, mulți turiști străini vor să vină în județul Timiș la degustări de vinuri. De asemenea, Timișoara are un rol deosebit în ceea ce privește berea, chiar dacă Timișoreana nu se mai fabrică aici. Trebuie să dezvoltăm mai bine partea privată, să punem mai bine în valoare râurile Timiș și Bega, mica parte de munte pe care o avem, dar care este spectaculoasă„, a explicat Simion Giurcă.
Consultantul pentru turism a mai precizat că se va încerca găsirea celui mai valoros element care va diferenția Timișul de alte zone.
„Mi-aș dori ca în 2023 județul Timiș și Timișoara să arate de ce suntem în stare. Ne lăudăm că suntem fruntea, harnici, motivați, trebuie să arătăm asta acum și turismul este șansa care ni s-a oferit. Cheia succesului va fi ca turiștii să plece mulțumiți. Scopul final este ca brandul Timiș să devină un brand cunoscut, să devină un brand recomandat mai departe, să atragem un număr important de clienți loiali care revin întotdeauna cu plăcere, astfel ca în anul 2023, județul Timișul, care nu exclude parte din oferta Timișoarei, să fie bine pregătit pentru cei care vin pentru Timișoara – Capitală Culturală Europeană„, a afirmat Simion Giurcă.
Strategia de brand ar urma să fie finalizată până la data de 27 noiembrie, iar începând cu 1 ianuarie 2021, județul Timiș își propune să se promoveze pe plan internațional. „Din acel moment, practic, Timișul va avea o imagine unitară, va știi cum să se poziționeze mai bine și va merge constant în acele direcții de unde putem să ne atragem capitalul necesar de circulație turistică, de încasări”, a conchis Simion Giurcă.