Se fac pași importanți cu scopul reluării navigației cu vaporașele pe Bega din Timișoara până în Serbia. Administrația Bazinală de Apă Banat informează că, în cursul lunii iunie, prin proiectul de reabilitare a barajului stăvilar de la nodul hidrotehnic Sânmihaiu Român, au fost finalizate lucrările de apărare de mal pe sectorul aval de baraj și lucrările de reprofilare a albiei Canalului Bega amonte de incinta uscată a barajului.
”Apărarea de mal are scopul de a proteja malul împotriva eroziunii apei. În cadrul proiectului, aceasta s-a realizat cu dale din beton armat până la nivelul intermediar (adică zona cuprinsă între nivelul minim și maxim de exploatare din aval). De la nivelul intermediar, protecția s-a realizat cu zidărie de piatră pentru păstrarea caracterului istoric al lucrării. În perioada cuprinsă între devierea apelor prin ecluză și momentul actual, bieful amonte de incinta uscată a barajului stăvilar a lucrat ca un decantor. Prin lucrările de reprofilare a albiei Canalului Bega în sectorul amonte până la deviația către ecluză, albia a fost curățată de depunerile aduse de apă în perioada menționată. Actualmente sunt în desfășurare lucrările de degajare a materialului provenit din aceste depuneri, care a fost depozitat pentru zvântare pe insulă, pentru a fi dus apoi în deponeul ecologic construit la Uivar”, a transmis ABA Banat.
Lucrările de punere în siguranță a Nodului Hidrotehnic Sânmihaiu Român înseamnă reabilitarea barajului stăvilar și a ecluzei și face parte din proiectul transfrontalier România-Serbia ”Repararea infrastructurii de navigație a canalului Bega”. Prin acest proiect se dorește reluarea circulației vaporașelor pe Bega din Timișoara până în Serbia.