Timișul, atractiv pentru că este dinamic. Noi pași privind realizarea brandului turistic

S-au făcut noi pași cu scopul realizării brandului turistic al județului Timiș. Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș informează că acest demers a intrat în faza valorificării rezultatelor obținute în cadrul auditului de brad și, implicit, a consultărilor publice privind identitatea brandului și imaginea acestuia.

Vă reamintim că, în primă fază, au fost chestionați primarii din Timiș, stakeholderii, agențiile de turism, cadrele universitare și creatorii de opinie din Timișoara și județ, iar următorul pas l-a reprezentat chestionarea managerilor principalelor agenții de incoming din România.

De asemenea, a fost constituită o echipă de brand complexă formată din: profesori universitari, reprezentanți ai artiștilor plastici, arhitecților, ghizilor de turism, reprezentanți ai industriei ospitalității timișene și ai agențiilor de turism locale specializate în incoming, reprezentanți ai infocentrelor de turism din județ și ONG-urilor cu activitate în domeniu, dar și reprezentanți ai Consiliului Județean Timiș. Potrivit reprezentanților asociației, membrii echipei de brand s-au și întâlnit recent, în cadrul unei conferințe online pentru a discuta despre brandul turistic al județului Timiș.

„Pentru exemplificarea unor decizii luate de echipa de brand, vom aminti că aceasta a confirmat faptul că: „Cultura, tradițiile și obiceiurile locale, festivaluri și evenimente fac din Timiș o destinație culturală de top”, lucru susținut și de 43,8 % dintre timișenii chestionați și 58,8 % dintre repondenți la nivel național. Comisia consideră, ca și aproximativ 50 % dintre firmele naționale de incoming, că, printre atuurile turistice ale județului Timiș, se numără: podgoriile, berea, folclorul și gastronomia. În unanimitate, dinamic a fost ales ca atributul care descrie fidel județul Timiș. Aceasta este și percepția despre Timiș a majorității agențiilor naționale de incoming. Cuvintele care definesc cel mai bine județul sunt: cultură și istorie, de asemenea părere susținută de marea majoritate a tuturor celor intervievați în cadrul acestui demers. La capitolul personalități din Timiș, adevăratul erou al timișenilor este Traian Vuia. Partenerii noștrii din țară au situat pe locul 1 pe Herta Müller, urmată de Ioan Holender și, abia pe locul 3, de Traian Vuia”, a informat APDT Timiș.

De asemenea, gustul reprezentativ pentru județ este considerat a fi cel al vinurilor și berii locale, urmat de cel al plăcintelor și clătitelor. La capitolul miros au fost preferați trandafirii, urmați de liliac și tei. În ce privește muzica, pe locul 1 a fost ales rock-ul, cu focalizare puternică pe grupul Pheonix, urmată de cea clasică. Totodată, unanimitatea generală a fost la alegerea caracteristicii timișeanului, considerat multicultural și deschis/tolerant. Revoluția este de departe simbolul considerat definitoriu pentru întregul Timiș, iar 58,8 % dintre partenerii români din turism consideră oferta turistică a județului ca fiind una variată.

Cele mai bune produse turistice sunt considerate a fi: Turism cultural, Turism gastronomic și viticol, Business travel și Turism activ și de aventură.

Vă reamintim că Asociația pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului în județul Timiș a inițiat în luna septembrie a acestui an procesul de realizare a strategiei de brand turistic al județului Timiș. Acest proces ar urma să se încheie la finalul lunii noiembrie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *