Plimbări pe Semmeringul Bănățean în vagoane trase de o locomotivă cu abur, ca pe vremuri

Turiștii care aleg să circule cu trenul pe Semmeringul Bănățean, cea mai veche cale ferată montană din România, aflată în județul Caraș-Severin, ar putea beneficia de condiții mai bune, în viitor. Consiliul Județean Caraș-Severin are planuri de restaurare a căii ferate care atrage ca un magnet vizitatorii.

Astfel, în această săptămână, președintele CJ Caraș-Severin, Romeo Dunca, împreună cu arhitectul șef al județului, Luminița Munteanu, directorul CFR Infrastructură Regionala Timișoara, Ion Stoichescu, primarul din Oravița și administratorul public al Aninei au avut o întâlnire pentru a discuta despre cum poate fi revitalizat Semmeringul Bănățean.

Cu toții știm starea căii ferate dintre Anina și Oravița, problemele vagoanelor care se defectează, dar și a faptului că mulți turiști riscă să rămână pe jos atunci când aleg să folosească această cale ferată. Astfel că ne-am propus să găsim soluții pentru remedierea acestora. Restaurarea gărilor din Anina și Oravița este un alt obiectiv pe care ne dorim să-l putem duce la bun sfârșit, iar directorul CFR Infrastructură, Ion Stoichescu, ne-a asigurat de sprijinul său. Cele două gări aparțin patrimoniului cultural clasa A, astfel că este imperios necesar să intervenim și asupra lor”, a declarat Romeo Dunca, președintele CJ Caraș-Severin.

În urma întâlnirii, cei prezenți au stabilit că se vor lua o serie de măsuri. Și anume, se va contacta un operator privat care să poată suplimenta cu încă o garnitură de tren pe cele două existente și se va încerca identificarea unor soluții rapide pentru a se interveni în renovarea unor spații din gările Anina și Oravița, inclusiv în perimetrul zonei din fața clădirlor. De asemenea, s-a convenit și construcția de parcări și spații comerciale.

Totodată, se dorește restaurarea și chiar repunerea în circulație a locomotivei cu abur care în prezent este expusă ca piesă de muzeu și care în urma restaurării ar da un iz istoric acestor călătorii. De asemenea, există posibilitatea ca de anul viitor să se opereze cel puțin o cursă suplimentară pe zi în sezonul turistic, dar și posibilitatea staționării în gară pentru un timp suplimentar, astfel încât turiștii să poată coborî pentru a imortaliza momentele și peisajele prin fotografiere.

Un alt obiectiv este prelungirea traseului pe la Iam până la Biserica Albă din Serbia în parteneriat cu vecinii sârbi.

Una dintre cele mai frumoase căi ferate din Europa merită să-și reia strălucirea, așa că ne-am propus să o repunem în valoare, mai ales pentru efectele benefice majore pe care le-ar putea avea asupra sectorului economic pentru zona Oravița-Anina”, a mai precizat Romeo Dunca.

Foto: Banatul Montan

2 comments

  • Petre spune:

    Se defectează vagoanele ?!
    Nu se pot lărgi tunelele putin, să se aducă niste vagoane scurte 2nd hand din Elvetia, mai recente, mai silentioase ?

  • Popescu Ernest spune:

    Am coordonat activitatea de circulație și manevra pe această secție.nu se pot duce vagoane din Elveția,aceste vagoane care circula pe Semeringul Banatean sunt speciale ca si locomotiva.deci rămân aceste vagoane.de lemn, cand circula geamurile se deschid la 250 cm.sa nu scoate vreunul capul.ca stinge de ziTunelurile nu se pot lărgi,nu are rostul,linia ferată este pe drum circular,în drapta este zidul si in stanga este hăul. Cunosc sectia foarte bine.Am fost de N ori cu listele cand careu cărbune de la Anina.erau două vag de călători și cam 10 vag.incarcate cu cărbune.erau franari cam 6 daca nu ma înșel.macanicul fluiere cand sa strângă frâna si cand sa o slăbească.Cuplele aveau o distanță intre ele sa poata lua curba.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *