Perioadă de acomodare cu blândețe pentru copiii de grădiniță de la Montessori Haus Timișoara

La Montessori Haus Timișoara, o unitate de învățământ privată cu predare în limba germană, micuții care pășesc pentru prima dată la grădiniță, împreună cu părinții lor, au început o perioada de acomodare treptată, timp de două săptămâni înaintea începerii anului școlar.

Astfel, copii cu vârste cuprinse între un an și jumătate și patru ani, însoțiți de cel puțin unul dintre părinți, vin zilnic la grădiniță, unde stau câte două ore. Scopul acestei perioade este de a-i ajuta pe micuți să se integreze ușor în colectivitate și de a se familiariza cu noul mediu, unde își vor petrece o mare parte din timp.

Grădiniţa este primul pas al copilului în colectivitate şi adaptarea la un nou mediu. Nu este un simplu loc de joacă, ci spaţiul în care începe procesul de socializare a copilului. Trecerea de la mediul familial la intrarea într-o colectivitate de copii şi adulţi necunoscuţi presupune un efort de adaptare din partea copilului. Unii copii se simt bine din prima clipă, se integrează rapid şi sunt bucuroşi de compania celorlalţi copii. Alţii au nevoie de o perioadă de câteva zile sau chiar săptămâni să se acomodeze. Acomodarea în comunitate este o perioadă încărcată de emoție pentru copil și părinte. La grădiniţa Montessori, noi muncim pentru a face această primă experiență atât confortabilă, cât și reușită pentru fiecare copil. Noi oferim un mediu cald, sigur, plăcut, organizat şi monitorizat de educatori cu experienţă”, explică Liane Delschand, pedagog și director educativ în cadrul Montessori Haus Timișoara.

Concret, în fiecare zi, aceștia participă la diferite activități. Pentru început, copiii descoperă curtea și sala, iar apoi sunt implicați în tot felul de jocuri libere. La unele dintre acestea participă și părinții, pentru ca cei mici să-i simtă aproape, mai ales în primele zile.

Credem în acomodarea cu blândețe. Este foarte important ca părintele să fie pregătit pentru acest pas. Dacă el nu este pregătit, nici copilul nu este pregătit să se integreze. Această separare este destul de dificilă și pentru părinte, dar și pentru copil. În cadrul acomodării cu blândețe, alături de un părinte, copilul încearcă să facă diferite activități. Încercăm să creăm cumva o legătură și un parteneriat între noi trei: copil, părinte și educator. Contează foarte mult această perioadă de acomodare pentru copii, pentru că au timpul acesta de cunoaștere și de a descoperi spațiul nou în care vor veni. Copilul poate să fie speriat și are nevoie de timpul acesta să descopere, să capete siguranță, atât în mediul, cât și în adultul care va avea grijă de el, să simtă că este în siguranță, să simtă că este iubit, înțeles”, a detaliat Liane Delschand.

Sistemul educațional alternativ Montessori s-a dovedit și în România a fi unul de succes. Aici se pune accent nu doar pe dezvoltarea cognitivă a preșcolarilor și a elevilor, ci și pe cea socială și emoțională. Copilul și implicit nevoile lui individuale, stau mereu în centrul atenției adultului pedagog Montessori. Deși abordarea elevilor este diferită, rezultatele obținute la examene sunt printre cele mai bune din județul Timiș.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *